dijous, 24 d’octubre del 2013

Anàlisi d'un anunci

En aquesta entrada, d'aquest anunci de perfum de Nina Ricci, n'analitzaré els plans, els angles i els moviments de la càmera que apareixen. 


En la primera seqüència d'aquest vídeo hi ha un primer pla, amb un angle normal i travelling d'apropament, que permet introduir-nos dins la bola de cristall. 

Quan la noia obre les portes, ens trobem amb un pla general, que vol realçar l'acció, amb un angle zenital, i una repetició instantània de l'acció amb angle normal amb zoom, que passa d'un pla general, a un pla mitjà, que ens mostra la noia fins la cintura. 





Després hi ha un travelling d'enfocament amb angle normal d'un gran pla general, on es dóna importància al paisatge, en aquest cas a la pila de pomes. 

Acte seguit, ens trobem davant un pla mitjà de la noia, amb cara a curiositat, i seguidament, un primeríssim primer pla d'un pot de colònia que representa una poma, on podem veure, fins i tot, el reflex de la noia. En tots dos casos ens trobem davant d'un angle normal i la càmera no té moviment. 

Després reapareix el pla mitjà de la noia i acte seguit, i des de darrera, la veiem caminant endavant. En aquest punt hi ha tres talls que escurcen el temps, evitant així informació innecessària que tots podem suposar. 

Primer ens trobem amb un gran pla general i acte seguit amb un pla general, en el primer cas es centra l'atenció a la pila de pomes i després en l'acció de la noia, en aquest cas escalar la pila de pomes. En els dos casos hi ha un angle aberrant, ja que la càmera es troba al costat de la noia i, el la càmera és estàtica. 

Les seqüències següents, molt curtes i amb canvis ràpids, pretenen realçar l'acció de la noia, és a dir, pujar la pila de pomes. En aquestes trobem un angle aberrant en tots els casos i pla mitjà amb travelling d'acompanyament, que també realça el moviment. 




Al final de tot, quan la noia arriba a la cima, ens trobem amb un angle contra-picat, amb un pla americà que permet mostrar la noia fins els genolls i també un tros de paisatge en aquest cas les pomes i el pomer del qual en penja la colònia. 




I, ja per acabar, hi ha un primer pla de la colònia i la mà de la noia, que permet visualitzar de fons difuminadat el rostre de la noia, amb un angle picat que transmet la innocència de la noia.

Després d'això, i ja amb un objectiu publicitari, hi apareix sobre un fons grisós, el nom de la colònia, la dissenyadora i el pot de colònia en forma de poma. 




La repetició d'una mateixa acció fa més llarg el temps i intrigant el que pugui passar després, permet a l'espectador que hi posi una mica d'imaginació, fet que trobem en dues ocasions.

Amb l'anàlisi d'aquest anunci, podem comprovar que els directors han de tenir moltes coses en compte a l'hora d'enregistrar un anunci i així poder transmetre tot allò que desitges i fer més atractiu un producte. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada